ادویه محلی قشم که موجب افزایش قد در کودکان زیر ۱۰سال می شود

استفاده از گیاهان و ادویه محلی قشم در طول تاریخ بسیار مهم بوده است بسیاری از آنها به دلیل خواص دارویی خود، قبل از استفاده در آشپزی مورد تحسین قرار می گرفتند.

علم مدرن اکنون نشان داده است که بسیاری از آنها در واقع فواید سلامتی قابل توجهی دارند در اینجا 10 مورد از سالم ترین گیاهان و ادویه جات در جهان که توسط تحقیقات پشتیبانی شده است، آورده شده است.

دارچین یک ادویه محبوب است که در انواع دستور العمل ها و محصولات پخته یافت می شود حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که مسئول خواص دارویی دارچین است.

دارچین دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است، به مبارزه با التهاب کمک می کند و نشان داده شده است که کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش می دهد.

اما جایی که دارچین واقعاً می درخشد، تأثیر آن بر سطح قند خون است.

ادویه

دارچین می‌تواند قند خون را با مکانیسم‌های مختلفی کاهش دهد، از جمله با کند کردن تجزیه کربوهیدرات‌ها در دستگاه گوارش و بهبود حساسیت به انسولین.

مطالعات نشان داده است که دارچین می تواند قند خون ناشتا را 10 تا 29 درصد در بیماران دیابتی کاهش دهد که مقدار قابل توجهی است دوز موثر معمولاً 0.5-2 قاشق چایخوری دارچین در روز یا 1-6 گرم است.

این گیاه به دلیل خواص درمانی خود در قرون وسطی شهرت زیادی داشت و حتی برای جلوگیری از طاعون استفاده می شد.

تحقیقات کنونی نشان می دهد که مریم گلی ممکن است بتواند عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد، به خصوص در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر.

بیماری آلزایمر با کاهش سطح استیل کولین، یک پیام رسان شیمیایی در مغز همراه است. مریم گلی از تجزیه استیل کولین جلوگیری می کند.

در یک مطالعه 4 ماهه بر روی 42 فرد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط، نشان داده شد که عصاره مریم گلی بهبود قابل توجهی در عملکرد مغز ایجاد می کند.

مطالعات دیگر همچنین نشان داده است که مریم گلی می تواند عملکرد حافظه را در افراد سالم، چه جوان و چه مسن، بهبود بخشد.