استفاده از آلو بخارا طرقبه برای کودکان معجزه می کند

همانطور که از نام آن پیداست، آلو بخارا طرقبه فرم خشک شده میوه آلو است، پس از کم آبی فراوان که در آن موجود است. آلو بخارای تازه منبع خوبی از مواد مغذی است، اما زمانی که آب آن کم شود، برخی دیگر از مواد مغذی غلیظ تر می شوند.

همانطور که در مورد اکثر میوه های خشک صادق است، آنها ارزش غذایی بیشتری نسبت به انواع تازه دارند.

مقدار قابل توجهی قند طبیعی در آلو بخارا وجود دارد، بنابراین اشکال خشک این میوه ها برخلاف برخی از میوه های خشک دیگر نیازی به قند یا مواد نگهدارنده اضافی ندارد.

خشک کردن آلو بخارا همچنین ماندگاری آنها را افزایش می دهد و حمل و نقل و خوردن آنها را در سفر راحت تر می کند.

آلو بخارا از نظر علمی با نام Prunus armeniaca شناخته می شود و فرم خشک آن را می توان در بازارها و فروشگاه های سرتاسر جهان یافت و در خانه نیز تهیه کرد.

کیفیت آلو بخارا خشک در نقاط مختلف جهان متفاوت است، زیرا استانداردهای میوه خشک می تواند در مناطق مختلف متفاوت باشد.

آلو

به عنوان مثال، برخی از آلو بخاراهای خشک حاوی آب بیشتری نسبت به سایرین خواهند بود، که به معنای سطح آنتی اکسیدان کمتر و محتوای ویتامین C بالاتر است.

ترکیب غذایی آلو بخارا خشک شامل حدود 2 گرم فیبر در یک وعده 30 گرمی است. همچنین 1 گرم پروتئین و مقدار ناچیزی چربی وجود دارد.

انواع خشک این میوه نسبت به نوع تازه آن ویتامین C کمتری دارد، اما مقادیر زیادی کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم و ویتامین E وجود دارد.

همچنین مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان و کاروتنوئید در این میوه خشک وجود دارد. در هر وعده، تنها حدود 70 کالری وجود دارد که بیشتر آن از قندهای طبیعی است.

آلو بخارا خشک مانند هر میوه ای که دارای غلظت متراکم آنتی اکسیدان است، برای خنثی کردن رادیکال های آزاد و جلوگیری از استرس اکسیداتیو عالی است.

این می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک روی پوست کمک کند و روند پیری را کاهش دهد و در عین حال خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و جای زخم و لکه های پیری را به حداقل برساند.