انجیر خشک در مشهد درگیری زوج جوان را برطرف کرد

انجیر یکی از باستانی ترین میوه های جهان است و هزاران سال است که از انجیر خشک در مشهد به طور گسترده توسط انسان ها مصرف می شود. در واقع انجیر خوراکی یکی از اولین میوه هایی بود که توسط انسان ها کشت شد و ما شواهدی از کشت انجیر به 9200 سال قبل از میلاد داریم!

با چنین تاریخ طولانی و غنی، جای تعجب نیست که انجیر نیز در بسیاری از مذاهب برجسته است.

انجیر دارای نمادهای مهمی در مسیحیت، اسلام، هندوئیسم، یهودیت و بودیسم است. در این ادیان، نشان دهنده چیزهای مختلفی از جمله صلح، باروری و رفاه است.

درخت انجیر معمولی بومی خاورمیانه است. با این حال، اکنون در سراسر جهان رشد می کند.

امروزه ترکیه با تولید تقریباً دو برابر مصر که رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، برترین کشور تولید کننده انجیر است.

برخی دیگر از کشورهای برتر تولید کننده انجیر عبارتند از الجزایر، ایران، مراکش، سوریه، ایالات متحده، برزیل، اسپانیا، تونس، آلبانی و هند.

انجیر

اگر به سرعت به عنوان انجیر تازه فروخته نشود، اکثریت قریب به اتفاق انجیرهای برداشت شده هر سال به صورت خشک فروخته می شود.

خشک کردن میوه یک روش قدیمی است که برای حفظ میوه با کاهش فعالیت میکروبی و به حداقل رساندن تغییرات فیزیکی و شیمیایی طراحی شده است.

دو روش برای خشک کردن انجیر وجود دارد. اول این است که اجازه دهید آنها در آفتاب خشک شوند و دوم اینکه آنها را با استفاده از ماشین آلات پردازش کنید.

قبل از اختراع ماشین آلات و کارخانه های بزرگ، انجیر را با استفاده از خورشید نگهداری می کردند.

خشک کردن در آفتاب یکی از قدیمی ترین روش ها برای حفظ میوه است که با تکیه بر آب و هوای طبیعی برای دفع رطوبت اضافی انجام می شود.

مشکل انجیر آفتاب‌ خشک این است که آب و هوای گرم و حوصله می‌خواهد. به همین دلیل، برخی از تولید کنندگان انجیر اکنون از ماشین آلات برای فرآوری انجیر خود استفاده می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا برداشت‌های بزرگ‌تری را در مدت زمان کوتاه‌تری خشک کنند.