ربودن افرادی که ماکارونی جهان می خورند توسط سارق حرفه ای

در حالی که غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند ماکارونی جهان توسط مصرف کنندگان به عنوان عاملی برای افزایش وزن مورد توهین قرار گرفته اند.

گاهی اوقات به طور کامل از آنها اجتناب می شود، رابطه معکوس معنی داری بین مصرف کربوهیدرات و به ویژه پاستا و BMI، دور کمر و نسبت دور کمر به باسن.

یک مطالعه 2 ساله روی 322 فرد چاق متوسط ​​با میانگین سنی 52 سال، رژیم غذایی مدیترانه ای را که معمولاً شامل ماکارونی است با رژیم کم چرب و رژیم کم کربوهیدرات مقایسه کرد.

او دریافت که رژیم مدیترانه ای نیز به همان اندازه موثر است. کاهش وزن به عنوان رژیم کم کربوهیدرات و موثرتر از رژیم کم چرب. و 5.5 کیلوگرم برای گروه کم کربوهیدرات.

ماکارونی

در مطالعه ای که قبلا به آن اشاره شد، رژیم غذایی بیش از 23000 فرد بالغ حداقل 18 سال با استفاده از پرسشنامه بسامد غذا یا یک یادآوری رژیم غذایی 24 ساعته ارزیابی شد.

مصرف پاستا با پیروی بهتر از رژیم غذایی مدیترانه ای مرتبط است. ارتباط معکوس معنی‌داری بین وزن بدن و BMI با مصرف ماکارونی در مردان و زنان مشاهده شد.

در یک مطالعه نروژی بر روی بیش از 41000 نفر 20 ساله یا بالاتر که یک پرسشنامه رژیم غذایی را تکمیل کردند، افراد مبتلا به چاقی مرکزی فراوانی کمتری از مصرف ماکارونی و برنج و همچنین مصرف کمتر میوه‌ها، انواع توت‌ها و سبزیجات را گزارش کردند. با این حال، پس از تعدیل متغیرهای سبک زندگی، هیچ ارتباطی بین ماکارونی و چاقی مرکزی وجود نداشت.

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز 29 مطالعه تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده در بزرگسالان نشان داد که ماکارونی، که در چارچوب الگوی غذایی با GI پایین مصرف می‌شود، تأثیر نامطلوبی بر چاقی ندارد.

اما مشخص شد که وزن بدن و BMI را در مقایسه با GI بالاتر کاهش می‌دهد. رژیم غذایی. 32 اکثر افراد دارای اضافه وزن یا چاق بودند. 31 درصد دیابت و 3 درصد بیماری عروق کرونر قلب داشتند.

با این حال، بین تخمین‌ها برای دور کمر و چربی بدن در مطالعات ناسازگاری وجود داشت و هیچ یک از مطالعات وارد شده تأثیر پاستا را به تنهایی ارزیابی نکردند.