سس دبه ای رعنا تپش قلب را بالا می برد

با استفاده از سس دبه ای رعنا سلامت قلب را ارتقا دهید. آنتی اکسیدان های لیکوپن ممکن است به مبارزه با بیماری قلبی کمک کنند. مطالعات انسانی رژیم غذایی حاوی لیکوپن بالاتر را با خطر کمتر بیماری قلبی مرتبط می دانند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که لیکوپن سطح چربی و کلسترول خون را کاهش می دهد.

با اختلالات تولید مثل مبارزه کنید. یک مطالعه انسانی سطوح پایین‌تر لیکوپن خون را در مردان نابارور مشاهده کرد، در حالی که یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که مکمل‌های لیکوپن خوراکی در درمان کم‌کاری بیضه، وضعیتی که گاهی باعث ناباروری می‌شود، مؤثر است.

با این وجود، از آنجایی که سس کچاپ معمولاً در مقادیر کم مصرف می شود، گوجه فرنگی کامل تازه یا کنسرو شده ممکن است لیکوپن بیشتر و کالری کمتر، قند کمتر و مواد مغذی بیشتری را برای شما فراهم کند.

در نهایت، مسائل مربوط به سلامتی مانند باروری و سلامت قلب ممکن است با تمرکز بر کیفیت رژیم غذایی شما بهتر مورد توجه قرار گیرد.

سس

سس کچاپ و محتوای لیکوپن آن یک رژیم غذایی ناسالم را به یک رژیم غذایی مغذی تبدیل نمی کند.

اگرچه سس کچاپ حاوی ویتامین یا مواد معدنی زیادی نیست، اما سرشار از ماده شیمیایی گیاهی قدرتمند لیکوپن است.

لیکوپن یک کاروتنوئید با خواص آنتی اکسیدانی است که ممکن است با سرطان مبارزه کند، از قلب و مغز شما محافظت کند و از باروری مردان حمایت کند.

برای اکثر مردم، سس گوجه فرنگی زمانی که در حد اعتدال مصرف شود کاملا بی خطر است. این چاشنی به راحتی می تواند در رژیم غذایی متعادل شما گنجانده شود.

با این حال، خوردن بیش از حد سس کچاپ ممکن است عوارض جانبی خفیفی برای شما ایجاد کند.

دستور العمل های سس کچاپ متفاوت است، اما از مجموعه ای اصلی از مواد تشکیل دهنده مانند گوجه فرنگی، شکر، نمک و سرکه تهیه می شود. این موضوع طعم شیرین اما تند آن را توضیح می دهد.

ادویه هایی مانند فلفل دلمه ای، میخک، گشنیز و حتی دارچین یا زنجبیل نیز ممکن است اضافه شود.