عسل کنار درجه یک از نفخ معده جلوگیری می کند

درست مانند بسیاری از مغذی ترین میوه ها و سبزیجات، عسل کنار درجه یک منبعی غنی از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند مانند رادیکال هایی که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UV ایجاد می شوند و آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهند.

بنابراین آنتی اکسیدان ها می توانند از پیری سلولی و مرگ زودرس سلولی، التهاب و آسیب DNA محافظت کنند.

تحقیقات توانایی آنتی اکسیدان ها را در کاهش خطر برخی سرطان ها، بیماری های قلبی و سایر بیماری های سبک زندگی نشان داده است.

عسل خام قرن ها است که یک درمان اصلی پزشکی برای زخم ها و عفونت ها بوده است.

این به این دلیل است که حاوی پراکسید هیدروژن است، یک ماده ضد عفونی کننده که می تواند باکتری ها و قارچ های مضر را از بین ببرد.

عسل

استفاده از عسل خام به عنوان مرهم برای زخم های باز ممکن است خطر عفونت را کاهش دهد و بهبود را تسریع کند.

زیرا همچنین مشخص شده است که بازسازی بافت با بریدگی، زخم و سوختگی را افزایش می دهد.

نشان داده شده است که فیتونوترینت‌های موجود در عسل خام از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کنند و به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کنند.

شاید آن فنجان داغ چای گیاهی با عسل خام ذوب شده زمانی که احساس می‌کنید گلودرد شروع می‌شود نه تنها احساس آرامش می‌کند، بلکه در واقع به مبارزه با سرماخوردگی یا ویروس قریب‌الوقوع کمک می‌کند.

عسل خام حاوی پری بیوتیک ها، فیبرهای غیرقابل هضم است که باکتری های مفید ساکن در روده شما را تغذیه می کند.

این باکتری‌ها نقش کلیدی در هضم و جذب مواد مغذی، تولید ویتامین‌ها، دفع پاتوژن‌ها و ارتقای نظم روده ایفا می‌کنند، بنابراین تغذیه آنها با پری‌بیوتیک‌ها، آنها را قوی نگه می‌دارد.

در برخی از مطالعات تحقیقاتی، عسل خام نیز اسهال و سوء هاضمه را بهبود می بخشد.