لوله و اتصالات استیل در شیراز باعث مرگ هزاران پرنده شد

استیل به دلیل دوام در برابر زنگ زدگی و استحکام از سال ها قبل برای ساخت لوله و اتصالات استیل در شیراز استفاده می شود.

لوله های استیل و اتصالات لوله به طور گسترده در منازل و مصارف صنعتی برای حمل آب، گازهای قابل اشتعال، سیستم های اسپرینکلر آتش نشانی و غیره استفاده می شود.

از آنجایی که لوله های استیل تمایل به زنگ زدگی ندارند، اغلب طرفداران بیشتری در صنعت دارد.

علاوه بر این، فولاد مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد. این خاصیت همچنین بر محبوبیت فولاد برای ساخت لوله و اتصالات لوله می افزاید.

لوله اتصالات استیل

هنگام خرید عمده اتصالات لوله فولادی، همیشه باید درجه فولاد مورد استفاده را در نظر بگیرید. گریدهای فولاد بسته به کاربرد متفاوت است.
اتصالات باید توسط سازمان های استاندارد رتبه بندی شوند. قطر داخلی اتصالات نیز باید بررسی شود تا متناسب با یک کاربرد خاص باشد.

اتصالات لوله از انواع مختلفی از استیل ساخته می شود مانند:
فولاد گالوانیزه: به منظور محافظت از فولاد در برابر زنگ زدگی و خوردگی، فولاد در لایه های روی از طریق یک فرآیند شیمیایی پوشش داده می شود.

فولاد گالوانیزه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت می کند و برای ساخت اتصالات لوله و لوله بسیار ترجیح داده می شود. فولاد گالوانیزه نیز باعث افزایش طول عمر اتصالات لوله می شود.

اتصالات ساخته شده از فولاد گالوانیزه در اندازه های استاندارد از 8 میلی متر تا 150 میلی متر موجود است. اتصالات لوله گالوانیزه معمولاً از لوله بدون درز، فورجینگ یا میله نورد یا لوله جوشی با رعایت برخی استانداردهای خاص تولید می شود.

اتصالات لوله فولادی گالوانیزه برای انواع لوله کشی داخل ساختمان می باشد. آنها همچنین در خطوط آبرسانی استفاده می شوند، اما در خطوط لوله گاز استفاده نمی شوند.
لوله های فولادی فولاد کربنی: فولاد کربنی بسیار بادوام تر و قوی تر از سایر انواع فولاد است که آن را برای ساخت اتصالات لوله مناسب می کند.

فولاد کربنی که به عنوان فولاد کربنی ساده نیز شناخته می شود، فلزی چکش خوار و بر پایه آهن است که عمدتاً حاوی کربن و مقادیر کمی منگنز و سایر عناصر است.

فولاد تحت فرآیندهای مختلفی قرار می‌گیرد و می‌تواند به شکل ریخته‌گری یا فرفورژه به اشکال مختلف آسیاب شود که از آن قطعات تمام‌شده شکل می‌گیرد، آهنگری می‌شود، مهر می‌خورد، ماشین‌کاری می‌شود یا به شکل دیگری شکل می‌گیرد.