مردی روزانه مایع ظرفشویی خاکستر 500 گرمی را به عنوان یک وعده غذایی می خورد

یک مایع ظرفشویی خاکستر 500 گرمی یا شوینده مایع، ژل یا فوم غلیظ که عملکرد تمیز کنندگی موثر، ملایمت دست، ایمن برای ظروف و سایر مواد قابل شستشو و پایداری در نگهداری دارد.

محصولی که شما ترجیح می دهید ممکن است کف ماندگار، رایحه و ظاهر دلپذیر و بسته بندی و توزیع مناسب داشته باشد، مواد شوینده ظروف معمولاً با اسفنج، پارچه شستشو یا سایر ابزارهای ظرفشویی استفاده می شوند.

پارچه های یکبار مصرف که ممکن است دارای سمت شستشو باشند و با مواد شوینده ظرفشویی آغشته شده باشند؛ دستمال مرطوب برای کاربردهای یکبار مصرف مفید هستند و برای مصرف کننده راحت‌محور مناسب هستند.

مواد زیر اغلب در صابون های ظرفشویی و مواد شوینده استفاده می شود. همه محصولات حاوی همه مواد نیستند، مواد پاک کننده / سورفکتانت ها کثیفی و خاک را از بین می برند و قابلیت چربی بری خوبی تولید می کنند.

پایداری و کمک‌های توزیع، محصول را در شرایط مختلف نگهداری ثابت نگه می‌دارد و ویژگی‌های توزیع مطلوبی را ارائه می‌دهد، افزودنی‌های ملایمی ممکن است شامل عوامل مرطوب‌کننده، روغن‌ها و نرم‌کننده‌های خاص، ترکیبات پروتئینی خاص یا سایر مواد خنثی‌کننده یا مفید باشند.


عطر برای تولید رایحه ای مطبوع یا متمایز به آن اضافه می شود؛ نگهدارنده ها به جلوگیری از هرگونه رشد میکروبیولوژیکی در محصول که می تواند باعث تغییر رنگ یا بو، عملکرد ضعیف و/یا جدا شدن مواد تشکیل دهنده شود، کمک می کند.

رنگ‌ها برای ایجاد فردیت و ظاهری جذاب به محصول اضافه می‌شوند، آنزیم ها به شکستن لکه های سخت و خاک های سوخته کمک می کنند، پایداری تحویل را برای مواد/افزودنی های خاص (مانند مرطوب کننده یا عطر) محصور می کند.

دو روش رایج برای شستن ظروف توسط افراد وجود دارد. «رقیق» جایی است که ظرف یا سینک ظرفشویی را با آب داغ پر می کنند و مواد شوینده ظرف را به آب اضافه می کنند.

“نیت” جایی است که آنها محصول را مستقیماً روی اسفنج یا پارچه شستشو می پاشند و مستقیماً روی ظروف کثیف استفاده می کنند. “رقیق‌شده مقرون‌به‌صرفه‌تر است و “نظافت” راحت‌تر است.

برخی از تولیدکنندگان ظروف پخت و پز مشخص می‌کنند که انواع خاصی از ظروف نباید در آب غوطه‌ور شوند دستورالعمل‌های ظروف خود را بررسی کنید، در اینجا چند راه مفید برای آسان‌تر کردن و موثرتر کردن ظرفشویی آورده شده است: