نویسنده کتاب لوبیا قرمز همدل در طب سنتی جایزه جشنواره نویسندگان را کسب کرد

فواید لوبیا قرمز همدل مورد توجه بسیاری از علاقه مندان و محققین سلامت قرار گرفته است آنها طعم و بافت لذیذی را به غذاهای محبوب اضافه می کنند و به ویژه به دلیل ظاهر منحصر به فرد خود (شبیه کلیه ها) شناخته شده اند.

شناخته شده است که مواد مغذی مفید آنها خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد این پست در مورد بسیاری از مزایای سلامتی دیگر لوبیا قرمز صحبت می کند.

لوبیا قرمز سرشار از پروتئین است آنها برخی از غنی ترین منابع پروتئین گیاهی هستند، یک ماده مغذی که به ساخت توده عضلانی کمک می کند.

فیبر موجود در لوبیا قرمز سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند و از بیماری های جدی مانند سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

لوبیا قرمز حاوی سایر مواد مغذی ضروری مانند آهن، مس، فولات و منگنز است که چندین عملکرد حیاتی بدن را حفظ می کند.

لوبیا

با توجه به انجمن دیابت آمریکا، لوبیا، به طور کلی، می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند بهتر از سایر غذاهای نشاسته ای. پروتئین موجود در لوبیا نیز در این زمینه کمک می کند محققان همچنین دریافته‌اند که ترکیب لوبیا با برنج می‌تواند افزایش ناسالم قند را متوقف کند.

لوبیا قرمز همچنین حاوی چیزی است که محققان آن را کربوهیدرات های آهسته می نامند به این معنی که کربوهیدرات ها تجزیه می شوند و به آرامی از روده ها جذب می شوند و از افزایش ناگهانی قند جلوگیری می کنند.

لوبیا قرمز همچنین حاوی فیبرهای محلول و نامحلول است که هر دو از افزایش قند خون جلوگیری می کنند فیبر نامحلول به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند.

کلسترول بالا یکی دیگر از مشکلات بیماران دیابتی است و به لطف شاخص گلیسمی پایین، لوبیا قرمز می تواند مکمل خوبی برای رژیم غذایی دیابت باشد.

مصرف لوبیا قرمز خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد در مطالعات دیگر، مصرف لوبیا قرمز منجر به کاهش سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) و افزایش سطح کلسترول HDL (کلسترول خوب) شد.

تخمیر فیبر محلول در روده بزرگ باعث کاهش سطح کلسترول بد می شود و لوبیاها، غنی از فیبر هستند، می توانند به انجام این کار کمک کنند.