یک لوله پلی اتیلن گازی ۲۵ دو میلیارد دلاری موجب درگیری در شهر شد

صنعت انتقال و توزیع گاز طبیعی با استفاده از لوله پلی اتیلن گازی ۲۵ بسیار گسترده است.

منشاهای مختلف برای انتقال هیدروکربن ها تحت فشار. استفاده از مواد پلیمری مانند پلی اتیلن (PE) امکان دستیابی به اهداف قابل توجهی را فراهم کرد.
سود در زمان ساخت و هزینه های نصب. با این حال، برخی از فاجعه شکست به دلایل مختلف رخ داد؛ هدف از این مطالعه برجسته کردن
مکانیسم های مختلف پارگی لوله های پلی اتیلن در شرایط سرویس و آزمایشگاه واضح است که حداقل دو مکانیسم بر اساس شکست لوله پلی اتیلن کنترل می کنند.
بر روی نتایج انباشته شده در شرایط عملیاتی اسماً انعطاف پذیر و شکننده هستند مکانیسم هایی که به ترتیب شکست های کوتاه مدت و بلند مدت را مشخص می کنند.

چندین آزمایش‌های آزمایشگاهی برای استخراج داده‌های طراحی برای پیش‌بینی طولانی‌مدت نوع شکست بر اساس تنش و رابطه زمان تا شکست استفاده می‌شوند.

همچنان دشوار است رابطه بین بارهای خزش و خستگی را از یک طرف ارزیابی کنید، از طرف دیگر، فرآیند ساخت نمونه های آزمایشی (لوله های اکسترود شده و ورق های قالب گیری فشرده) به طور قابل توجهی بر عملکرد به دست آمده تأثیر می گذارد.

برای مواد ویسکوالاستیک تحت شرایط کاری. هنگام تجزیه و تحلیل نتایج متفاوت، مشخص شد که بین شکست همبستگی خاصی وجود دارد
بار تحت هر دو الگوی بارگذاری ثابت و نوسان و علاوه بر این، خستگی می تواند به عنوان یک عامل تسریع کننده شکستگی شکننده که به طور معمول در آن رخ می دهد استفاده شود.

طول بلند مدت و تحت سطوح بار کم. انتقال شکننده به شکل پذیر است تحت حالت انتشار ترک خستگی با استفاده از یک معیار انرژی مورد مطالعه قرار گرفت.

این است دریافتند که این رویکرد منجر به نرخ های انرژی بحرانی 211 و 695 J/m² می شود رژیم های شکننده و شکل پذیر به ترتیب. ناحیه آسیب شکستگی شکننده است؛ با یک شوق منفرد ساخته شده توسط الیاف محلی کشیده شده و پراکنده مشخص می شود.